איך יוצאים ממעצר על סמים?

התעסקות עם סמים היא בעיה גדולה מאד להרבה מאד גורמים ואסורה על פי החוק במדינת ישראל. ישנם סוגים רבים ושונים של סמים, ויש התייחסויות שונות בעיני החוק לכמויות כאלה ואחרות של סמים. כאשר מזכירים את התחום של עבירות סמים, מדברים בעצם על תחום רחב מאד שיש בו הרבה מאד הסתעפויות והתייחסויות לכל מקרה בנפרד ועל פי הנתונים שלו. אין שום דבר קבוע וצריך לשים לב בכל פעם מחדש מי הנאשם שעומד מנגד, מה ההאשמה כלפיו, מהן הראיות שתומכות או מפריכות את ההאשמות ועוד נתונים ופרטים אחרים שעשויים להשפיע על מה שעתיד לבוא.

חשוב מאד לדעת שכאשר מתעסקים בנושאים שקשורים בסמים, יש לכך סכנה לשלום הציבור כולו ולא רק לשלומם של המשתמשים. סמים או חומרים אחרים שאסורים לשימוש או למסחר בין בני אדם, הם חומרים שעלולים מהר מאד להתגלגל לידיים הלא נכונות וכך לפגוע באנשים חפים מפשע. הפגיעה עלולה להיות אנושה ולכן יש מאמץ גדול מאד לדאוג שהרחובות והערים כולם כאחד, יהיו נקיים מסמים או מכל חומר אחר שאסור על פי החוק לעשות בו שימוש. מסיבה זו – כאשר נתפס סוחר סמים, על פי החוק הוא מיד ייעצר במהלך חקירתו, פרק זמן שבמהלכו ייאספו ראיות וייבחן לעומק האם יש בסיס להאשים אותו בעבירות סמים כלשהן או שמא יש לשחרר אותו.

שחרור ממעצר על עבירות סמים

בתי המשפט לא נוהגים להקל כאשר מגיע לפתחם תיק שקשור לעבירות סמים כאלה ואחרות. על מנת לשמור על שלום כל בני האדם המעורבים בפרשה וכמובן מתוך דאגה לשלום הציבור כולו – תתבצע חקירה מלאה בעוד החשוד מוחזק במעצר. זאת על מנת לאמת את החשדות, להפריך אותם או לבחון לעומק במה דברים אמורים. הרבה מאד מידע חדש עשוי להתגלות במהלך חקירה מדוקדקת זו, לרבות מציאת חשודים נוספים, הבנה שהחשוד המוחזק במעצר אינו זה שצריך לשאת בעונש או דיוק לכדי הבנת המקרה לגמרי, מ- א' ועד ת'. אם החשוד המוחזק במעצר אינו זה שעל פיו יקום או יישק דבר בתביעה שעל הפרק – הוא ישוחרר ממעצר ויהיה חופשי לדרכו.

במקרים רבים, פרק הזמן הניתן לא מספיק על מנת לבסס את התיק או להפריך את החשדות ויש צורך בעוד זמן. לשם כך משוחררים החשודים למעצר בית, שבמהלכו אינם נמצאים בבית המעצר אלא משוחררים תחת תנאים מגבילים לביתם או לביתו של מי שלוקח עליהם חסות. אלאחר כתב אישום, ישנם מקרים שבהם יורכב על הגוף שלהם אזיקון אלקטרוני אשר משדר את מיקומם כך שהם לא יוכלו לחרוג מהגבולות שהותר להם לנוע בתוכם ובינתיים אפשר יהיה לסיים את המשפט ולבחון לעומק איך להמשיך עם ההאשמות שעלו והנאשמים שנתפסו.

לייעוץ בנושא עברות סמים – אפשר לפנות לייעוץ של עורך דין פלילי שי רודה.

שד' שאול המלך 8, תל אביב
בניין "בית אמות משפט"
טל': 6938555 – 03
נייד: 2292229 – 050
דוא"ל: shairodalaw@gmail.com

    עורך דין שי רודה
    עורך דין שי רודה

    כותב המאמר הינו עורך דין פלילי/צבאי שי רודה בעל משרד עורכי דין בת"א המתמחה במשפט הצבאי ופלילי על כל רבדיו. לקבלת ייעוץ מקצועי > 050-2292229

    תוכן עניינים
    עורך דין פלילי שי רודה
    עורך דין שי רודה
    משרד עו"ד צבאי/פלילי שי רודה ניסיון רחב בשני התחומים הנ"ל והוא משלב אותם אינטגרטיבית בצורה שקולה וחכמה בהתייחס לכל מקרה לגופו.

    לייעוץ מעו״ד פלילי? חייגו:

    050-2292229

      מאמרים אחרונים:

      לייעוץ התקשרו – 050-2292229 או השאירו פרטים:

      לייעוץ התקשרו – 050-2292229 או השאירו פרטים:

        דילוג לתוכן