באילו נושאים עוסקים עורך דין צבאי

משטרה צבאית שי רודה

מערכת המשפט הצבאית שונה באופן מהותי מהמקבילה שלה בחיים האזרחיים. יחד עם זאת ישנם לא מעט אנשים שצריכים בדיעבד לתבוע את הצבא או את מערכת הביטחון, בעיקר כשמדובר בנושאים שהתרחשו בזמן שירות צבאי פעיל שלהם (סדיר או מילואים) ואז יש צורך בעזרה של עורך דין שמכיר היטב את המערכת המשפטית ויכול לסייע תוך כדי הבנה של המשמעויות ושל ההשלכות הקשורות באירועים שקרו. כאן יהיה מדובר במצב שבו יצטרך לטפל עורך דין צבאי.

על מנת לייצג בצורה הטובה והמקצועית ביותר לקוחות שיש להם נושאים פתוחים מול המערכת הצבאית יש צורך בידע מקיף של שתי מערכות המשפט וכדאי מאד שלעורך הדין תהיה תושייה רבה, מחשבה יצירתית וכמובן כפי שצוין – ידע מעמיק ורחב ככל האפשר אודות מערכת המשפט הצבאית. לא הרבה עורכי דין עוסקים באץ בייצוג לקוחות מול מערכת הביטחון ולכן ידע שגוי או לא עדכני עלול לגרום לעוגמת נפש רבה, שלא לומר השלכות מרחיקות לכת על חייו של הלקוח, גם העתידיים.

באילו נושאים עוסק עורך הדין הצבאי?

להלן רק חלק מהנושאים והתחומים שבהם עוסק עורך הדין הצבאי:

  • תביעה בנוגע לפקודות שניתנו שלא בצדק או בניגוד לחוק.
  • תביעה בנוגע להכרה באדם כנכה צה"ל או נפגע של פעולות איבה.
  • קבלת כספים כפיצוי מאגף השיקום של משרד הביטחון.
  • הגנה על אזרחים המואשמים בנפקדות או עריקות מהשירות הצבאי.

בכל אחד מהנושאים האלה דרוש ידע משולב אודות מערכות החוקים והמשפט הצבאית והאזרחית וכך למצוא את הדרך הנכונה והמושכלת להתמודד עם כל תיק או תביעה. עורך הדין הצבאי צריך להיות מוכר על ידי רשויות הצבא על מנת לייצג את הלקוחות שלו ולא כל עורך דין יכול לעשות זאת. עורך הדין שעוסק בתחומי הצבא והביטחון יכול להגיע אל בתי הכלא הצבאיים על מנת לתת סיוע וייעוץ ללקוחות שלו וכך למצוא עבורם את הדרך הטובה ביותר להתמודד עם התיק המשפטי שעומד בפניהם. כאשר מדובר בעניין שהתרחש בעת השירות הצבאי אין מנוס מלהתמודד עם משפט צבאי ולכן יש חשיבות מכרעת לידע מעמיק בנושאי המשפט הצבאי.

עורך הדין הצבאי לא חייב להיות בעצמו איש צבא המשמש בתפקיד זה במהלך תפקידו הצבאי. ייתכן ובעלי תפקידים שמולם הוא יתמודד יהיו כאלה, שייצגו את הצבא או את מערכת הביטחון. עורך הדין שמייצג את הלקוח – ללא קשר לצד שלו במשפט שמתקיים – יכול להיות עורך דין צבאי שאינו איש צבא אך מתמחה במשפט הצבאי, מכיר את מערכת בתי הכלא הצבאיים ויודע מה הפרשנות הצבאית של כל נושא שבו הוא עלול להיתקל. מדובר בתחום משפטי סבוך אך מרתק שיש בו שתי מערכות משפט שונות אך כאלה שמתקיימות זו לצד זו ובאופן חלקי אפילו נשענות זו על זו.

    עורך דין שי רודה
    עורך דין שי רודה

    כותב המאמר הינו עורך דין פלילי/צבאי שי רודה בעל משרד עורכי דין בת"א המתמחה במשפט הצבאי ופלילי על כל רבדיו. לקבלת ייעוץ מקצועי > 050-2292229

    תוכן עניינים
    עורך דין פלילי שי רודה
    עורך דין שי רודה
    משרד עו"ד צבאי/פלילי שי רודה ניסיון רחב בשני התחומים הנ"ל והוא משלב אותם אינטגרטיבית בצורה שקולה וחכמה בהתייחס לכל מקרה לגופו.

    לייעוץ מעו״ד פלילי? חייגו:

    050-2292229

      מאמרים אחרונים:

      לייעוץ התקשרו – 050-2292229 או השאירו פרטים:

      לייעוץ התקשרו – 050-2292229 או השאירו פרטים:

        דילוג לתוכן